Varit sjuk !

känner mig lite dåligt bara för att jag inte har bloggat sen igår . Men i Måndags började jag få utslag so kliade så sjukt mycket , men trodde det bara va bett från något djur Zorro hade med sig in , men det fösvann inte och blev bara mer och mer bett , så gick till skolsköterskan i Torsdags och fick veta vad det va , och det va inget kul att höra . Så mådde jättedåligt och va ledsen och vill inte göra något .. Fick inte åka till hästen för då blir det värre och fick bara va hemma typ och duscha och använda en salva .. Men det va inget farligt , men allt blev bajs . 
Jag klarade inte uppskrivningen i Torsdags för mådde så dåligt ..! Igår va det bättre , men det va inte över , Men jag klarade uppskrivningen då !! As gött ! 
Sen igår va Sara och jag i Jönköping hela dagen , för vi skulle se på Cockpit . Den va as bra ! (;


Men jag hade ju lektion för Sara i Tosdags , och det gick jättebra för henne och Peppe . Men vi kom fram till att han har gjort sitt i dressyren , så det blir mer rida över bommar och små hinder för att öva smidighet och lydnad . 
    Så först red hon på en volt runt mig för att få han att gå i form och få under bakbenen lite  , och ibland gick han super fint och fick jättefin hals och bakben . Så vi nöjde oss med det . 
   Då hade jag lagt fram 4 bommar med 1,25 meter mellan i början av raksträckan , och likadant i slutet av raksträckan . Det gjorde han jättebra , så då ska vi öka och minska steget . Vid de ena 4 bommarna ökade vi till 1,75 meter och på de andra minskade vi till 0,75 meter . Ökade gjorde han jättefint , va inga problem , men att miska va lite jobbigare , men han klarade det . Då körde hon allt i ett , först minska steget och sen öka steget sedan tvärtom . Fixade Sara och Peppe skit fint ! 
    Så nu ändrade vi ena sidan till ett litet hinder på 40 cm med en bom på var sin sida . Då skulle han galoppera över det och sen sakta av för att sedan trava över 4 bommar som va 1,25 meter mellan igen . Det va mycket svårare för han då han är lite rädd för bommar när det är flera och då han ska galoppera . Men han bara dummade sig till slutet , men de sista gångerna gjorde han det supperbra !
 

Peppe på översta bilderna , och sen ett litet föl ..


Kommentarer
Sara

Det gick ju bra ja, men usch vilken ful bild den ena va :(

Svar: näe då , alla bilder va fina (; heheh
Amanda Johnsson

2012-09-15 @ 13:55:26
URL: http://ljungsara.blogg.se
Anonym

har du fått ringorm? :)

Svar: asså allvarligt vet jag inte , det försvann efter vi fick någon salva . och det vi trodde det va först va det inte (;
Amanda Johnsson

2012-10-21 @ 11:25:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0